MBCT: MINDFULNESS

MBCT: MINDFULNESS

Acht weken online

Iedereen kan wel meer kracht gebruiken deze tijd!

Sinds 2009 zijn wij gespecialiseerd in Mindfulness: MBCT trajecten

Verandering begint bij jezelf, in stilte ontdekken wie je nu werkelijk bent

Bewustzijn

Deze tijd vraagt om een veranderend bewustzijn, inzicht in ons handelen en dit te transformeren. 

Als wij meer vanuit hartfrequentie werken, is creëren vanzelfsprekend en werken wij samen in verbinding aan een groter geheel.
We zijn niet alleen ons denken, maar een mens met een groot bewustzijnsveld en oneindig veel mogelijkheden en talenten. Denken is maar een deel van ons totale bewustzijnsveld. 
Ondanks dat mindfulness een natuurlijke beweging van ons menszijn is, zijn wij veelal afgeleid in Hoofdzaken en is ons ‘hoofd vol’. 

Door dagelijks mindfulness oefeningen in aandacht te doen, creëer je meer rust in je geest, wordt je vaardiger in je talenten, verhoogt je concentratie en je algemeen welbevinden verbetert.
Je leert af te stemmen op de dingen zoals ze op dit moment werkelijk zijn. Bij ongewenste gevoelens, waar angsten een grote rol spelen, herhalen mentale patronen zich steeds opnieuw. Dit doorbreken geeft ruimte voor een gezond en nieuw patroon. Je leert eerst op een afstand te kijken in plaats van meteen automatisch te reageren. Dit geeft een ruime blik op oude en automatische situaties.

Ons denken
Onze geest, het denken, wil acteren en regisseren. Het denken denkt de hele dag door want het wil iets; 

bijvoorbeeld dat het onaangename stopt of dat het overtuigd moet worden. Geen van deze denk acties leveren iets op, behalve een herhaling van het ongewenste denkpatroon of de negatieve emoties. 

Dit patroon doorbreken leer je met mindfulness; afstand nemen van je automatisme en bewuster kijken voordat je reageert. Kortom; je benadert situaties anders.

Mindfulness heeft een bewezen effect, het helpt bij stress, angst, depressie, chronische klachten en veel andere psychische problemen. Mindfulness is inmiddels een effectieve techniek geworden, onder meer in de verschillende therapievormen.

Mindfulness is simpel overstappen; ‘van doen naar zijn’. We zijn echter door de jaren zo overgeleerd, dat ons hoofd vol zit met doen en denken. Voor de meeste mensen is het zelfs erg lastig om het natuurlijke weer te heractiveren.

Van Hoofd(zaken) naar Hart(werken)

Door dagelijks te oefenen vergroot je het bewustwordingsproces, zodat je alle informatie die een ervaring bij je oproep eerst leert parkeren. Dit houdt in dat je je oordeel even opgeschort en je directe acties voor de toekomst even terzijde schuift. Je leert het huidige moment waar te nemen zoals het is, zonder automatische actie.

“Terug naar onze ware aard in de kracht van onze aardse kern”

MensZijn

Het beoefenen van mindfulness technieken helpt!

Wakker worden in een slapende wereld. Want wie de perceptie regeert, bezit het geluk van deze hele wereld. Alleen jij kunt deze veranderen door je gedachten te transformeren en bewust te worden van denken en doen.

Download hier het lesmateriaal van de derde les

Aandacht gerichte MBCT Oefeningen download je hier

Groeps- teamcursus of privé

In al onze trans-formatieve trajecten werken wij in de basis met mindfulness. Deelnemers leren elke dag mindfulness oefeningen. Je kunt je aanmelden voor een intensieve zevendaagse trans-formatieve training in Gran Canaria of voor een online achtweken groepscursus. Privé kun je ook aanmelden en voor teams hebben wij speciale zoom interacties, datums zijn in overleg en worden voor acht weken gepland.

TAAL / LANGUAGE